Pływanie sport idealny na poprawę zdrowia

baseny ogrodowe
Pewnie każdy, kto już trochę siedzi w sporcie wie, jaki wpływ na nasze ciało ma pływanie. Nawet jeśli nie wiecie – to na pewno dowiecie się tego w dalszej części artykułu. Zdecydowana większość sportowców na pewno korzystała z pozytywnego wpływu sportów wodnych na nasze ciało. Na pewno baseny ogrodowe były dla większości osób miejscem, w którym pływały. Niestety bardzo dużo osób odstrasza cena takich basenów – w przypadku zwykłych, budowanych cena taka wynosi nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. O wiele lepiej jednak jest, gdy kupujemy basen stelażowy – wtedy cena nie jest już tak wysoka i każdego na niego stać. Tutaj dowiecie się, dlaczego basen ogrodowy jest idealnym wyborem dla sportowca.

Najlepsze miejsce do uprawiania sportów wodnych – własny ogródek 🙂

Pewnie ciekawi Was, dlaczego akurat basen ogrodowy, skoro możemy po prostu pójść na zwykły basen publiczny i popływać. Odpowiedź jest bardzo prosta – gdy mamy własny basen to my mamy nad nim kontrole i nie jesteśmy zależni od innych osób. By pójść na basen publiczny musimy idealnie dopasować godzinę, kupić bilet i bardzo często czekać w długiej kolejce. Zupełnie inaczej jest z basenem ogrodowym – możemy praktycznie w każdej chwili (oczywiście poza zimą) pójść w nim popływać, poćwiczyć lub po prostu odpocząć. Jedyną wadą takiego basenu jest to, że nie mamy możliwości korzystania z niego w zimę i musimy go w tym okresie schować lub zabezpieczyć.
Baseny ogrodowe mają jeszcze jedną zaletę w porównaniu do publicznych basenów – nie musimy ciągle nasłuchiwać krzyków innych ludzi gdy chcemy po prostu popływać.

Wpływ pływania na ciało

Pływanie bardzo pozytywnie wpływa na nasz organizm, ponieważ przyśpiesza metabolizm i wzmacnia naszą kondycję. Dostarcza także nam endorfiny (hormon szczęścia), dzięki czemu czujemy się wypoczęci i usatysfakcjonowani po długiej sesji ćwiczeń w wodzie.
To nie jest oczywiście jedyny wpływ pływania na nasz organizm – możemy zacząć wykonywać ćwiczenia specjalnie pod konkretne mięśnie, które zawsze będą idealną odskocznią dla zwykłych, tradycyjnych ćwiczeń. Pozwoli to pozbyć się monotonii, która występuje przy zwykłym pływaniu.